Het is momenteel 05 Sep 2010 19:14

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Welke webmail werkt het beste op Cuba?
Nieuw berichtGeplaatst: 11 Jun 2010 19:05 
miembro de mérito
miembro de mérito

Weet iemand welke webmail op Cuba het beste werkt? Wil voor wat vrienden etc. wat email accounts aanmaken. Vorige week op Cuba hotmail en gmail geprobeerd maar dat werkt niet of zeeeeer moeilijk. Zijn er betere alternatieven?

Let wel geen correodecuba of zo, gewone webmail die in hotels of (shtttttt) underground internet gebruikt kan worden!

Alvast bedankt voor de tips.

Profiel  

Welke webmail werkt het beste op Cuba?

Sponsor van Cuba Plaza:

Sponsor

Titel: Re: Welke webmail werkt het beste op Cuba?
Nieuw berichtGeplaatst: 12 Jun 2010 21:17 
miembro
miembro

Hotmail, Gmail, Yahoo werken allemaal prima in Cuba....MAAR de Cubaan moet op het (echte) internet geraken.
Je kan maar inloggen op Hotmail, Gmail enz. als je op internet ingelogd bent daar wringt het schoentje. Internet is veel
veel duurder dan Correodecuba.cu wat een "intranet" is waarbij de toegang naar internet (en hotmail enz.) en andere toepassingen geblokkeerd is. Dus je bewijst je Cubaanse vrienden geen dienst met een Hotmail adres ze moeten dan naar een internetcafe of internet in een hotel tegen 6-8 cuc per uur. Bij correodecuba moeten ze ook "tijd" kopen maar veel goedkoper. Tenzij je vrienden toegang hebben via illegal internet dwz. een paswoord in het zwart afkopen van een officieel regerings netwerk, zoals universiteit, medische sector, hotels enz. bijv. voor de medische sector is het adres
dan xxxxx@infomed.sld.cu en daarop kun je inloggen met een hotmail account.
Het kan in een hotel bijvoorbeeld ook soms 2tot 5 minuten duren voor je ingelogd bent en dan nog eens 5 minuten om op hotmail te komen, dure grap voor Cubanen.

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: 13 Jun 2010 12:19 
miembro de mérito
miembro de mérito

havanalover, je omschrijft e.e.a. correct, geen alternatieven dus? In mijn vraag stond underground internet (via o.a. infomed).

Hotmail werkt in ieder geval niet prima dus, duurt vaak zo lang om e.e.a. binnen te halen en uberhaupt op het beginscherm te komen dat verbinding met de server verbroken wordt, kigt er ook aan waar (welke langzame verbinding) je hebt aangezien hier ook nog verschil in zit (in de traagheid dus).

Ik denk dat ik wat mail addressen op een server van een bekende laat maken (hij heeft hier nog ruimte voor). Alleen tekst, geen reclame op startscherm etc. Moet beter gaan denk ik.

Profiel  

Nieuw berichtGeplaatst: 14 Jun 2010 15:35 
miembro
miembro

(quote)
havanalover, je omschrijft e.e.a. correct, geen alternatieven dus? In mijn vraag stond underground internet (via o.a. infomed). (/quote)

In mijn (gegeven) antwoord staan de mogelijkheden:
- internet in een hotel of internet cafe
- illegal internet wat jij "underground" noemt, bijvoorbeeld een "infomed" adres, maar dan moet je Cubaan iemand kennen die zijn infomed adres illegal wil "verhuren" door zijn passwoord en toegang te geven. Dit doet niemand gratis, 20-25 cuc is
gangbaar. Dus dat kost je Cubaan ook een bom geld plus het risiko gaat het aan het licht komt.
- er is nog een derde mogelijkheid waar ik niet over gesproken heb, omdat het zo duur is, dat je Cubaan, thuis internet laat installeren, hij moet dan wel een vaste telefoonlijn hebben, komt op een wachtlijst (partijmannen, buitenlanders, zakenmensen enz hebben voorrang) installatiekosten betalen en een maandelijkse (hoge) abonementsprijs.

Dat hotmail zeer traag oplaad heeft niets met hotmail temaken maar alles met de kwaliteit van de verbindingen, veel te weinig bandbreedte om in een internetcafe met 15-20 gebruikers (de computers zijn meestal allemaal druk bezet) op een simpele telefoon koperen draad te zitten. De Cubaanse regering roept al jaren dat ze door het US embargo geen toegang
hebben tot het glasvezel net en dat ze ook geen glasvezel kabels in Cuba kunnen aanleggen.
Ik heb wel een verschil in snelheid tussen verschillende locaties in Havana opgemerkt. In de internet cafes ging het meestal zeer slecht en uiterst traag. In hotel Nacional iets beter en in hotel Inglaterra ging het het snelst (dwz. minder traag) Imfomed gaat doorgaans iets sneller, maar verwacht in Cuba geen mirakels zolang ze geen toegang tot de onderzeese glasvezel kabels krijgen en alles langs de beperkte bandbreedte van satelieten moet gaan zal het traag blijven gaan.

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]